dissabte, 4 de gener del 2014

Canvis clau de la sèptima reforma educativa de la democracia


Ací vos mostrem un resum dels punts que més ens poden interessar de la LOMCE:


Implantació
Per a Primària i Formació Professional (FP) Bàsica en el curs 2014-2015, mentres que en l'ESO serà en els cursos 2015-16 per a 1r i 3r i 2016-2017 per a 2n i 4t.
  La primera avaluació final d'ESO serà en 2017 .
  En Batxillerat, la Lomce comença per al 1r curs en 2015-2016
  I per al segon en 2016-2017.
   La primera avaluació final serà també en 2017.
   La selectivitat, que se suprimix, es manté per als alumnes que vullguen accedir a la Universitat abans del curs 2017-18.


Assignatures i
 cursos
 Les assignatures de Primària, ESO i Batxillerat                                          s'agrupen en:
1.    Troncals (regulades essencialment pel Govern amb una càrrega lectiva mínima del 50 % de l'horari total).
2.    Les específiques.
3.    De lliure configuració autonòmica (com a Llengua cooficial, amb tractament anàleg al castellà) , els horaris i continguts del qual correspondran a les comunitats.

  Amb caràcter general, es podrà passar de curs amb dos suspensos com a màxim, sempre que no siguen simultàniament Matemàtiques i Llengua.

Batxillerat
  Tindrà tres modalitats: Ciències, Arts, i Humanitats i Ciències Socials.
  En este últim es fixaran dos itinerari, de forma que els que trien Humanitats estudiaran Llatí i els altres Matemàtiques aplicades a les Ciències Socials.

Avaluacions
  Proves nacionals comunes al final de sext de Primària, quart d'ESO i segon de Batxillerat, dissenyades per l'administració central prèvia consulta a les comunitats.
   És necessari que les administracions educatives podran establir mesures d'atenció personalitzada per a aquells alumnes que no superen l'avaluació final d'ESO.




Castellà vehicular

El castellà és llengua vehicular de l'ensenyança en tot l'Estat i les llengües cooficials ho són també en les respectives comunitats d'acord amb els seus Estatuts i normativa aplicable.

Religió
L'assignatura de Religió, voluntària, tindrà com a alternatives obligatòries Valors Socials i Cívics (Primària) i Valors Ètics (Secundària) , que també podran triar-se com opcionals. Desapareix Educació per a la Ciutadania.

Centres
Els membres de l'equip directiu del centre i els professors seran considerats autoritat pública.
   El nomenament dels directors, per quatre anys, es farà prèvia avaluació positiva del seu treball, baix criteris públics i objectius en què s'inclouran les avaluacions individualitzades dels alumnes.
   Els directors dels centres públics hauran d'acreditar cinc anys de docència i un curs específic de formació. Podran fixar requisits i mèrits per als llocs docents. Les comissions de selecció estaran formades per representants de l'administració (més del 50 %) i del centre.
   El consell escolar del centre tindran funcions essencialment consultives.
   Els centres que diferencien per sexe no tindran que "justificar de forma objectiva i razonada" eixe model educatiu per a optar al concert, i es permetrà que tornen a sol·licitar-ho aquells a què li ls va denegar en 2013 per educar de forma separada.

Altres
 Les comunitats podrán convocar concursos públics per a la construcció i gestió de centres concertats sobre sòl públic dotacional.
  El Ministeri promourà el préstec gratuït de llibres de text i altres materials per a l'educació bàsica en els centres sostinguts amb fons públics.
   Les Administracions promouran la pràctica diària de l'esport i l'exercici físic dels alumnes durant la jornada escolar, i el disseny i supervisió de les mesures que els centres adopten per a això seran assumides per professorat qualificat.