dimarts, 22 d’abril del 2014

L'ESCOLA ESPANYOLA DESAPROFITA EL POTENCIAL DELS INMIGRANTS

L'informe Pisa ens ha revelat que els immigrants trauen millors notes que els espanyols del seu nivell quan es tracta de resoldre problemes de la vida quotidiana. La interpretació dels experts, és que este tipus de problemes té a veure amb la "experiencia personal" d'estos xics. Per el que han viscut poden estar més oberts a enfrontar-se a situacions noves, a arriscar-se o a prendre més la iniciativa. "Que obtinguen millors resultats en resolució de problemes que els espanyols amb notes semblants en les proves tradicionals indica que tenen un potencial que el sistema no aconseguix que desarrollen", assegura l'analista de l'OCDE Pablo Zoido.
 La diversitat no l'hem d'entendre com un obstacle, sinó que l'hem de valorar com una oportunitat de tindre nous punts de vista que enriquiran la nostra esperiencia educativa en particular i la nostra experiència vital en general.
Si vols llegir més d'esta notícia, ací tens un enllaç: La escuela española desaprovecha el potencial de los inmigrantes